Sunday 22 July 2012

Rambut

Asalamualaikumm . ,

   Kali ini saya nak story pasal rambut . Ada2 aja benda nak di story ! Ada ku kesahh ? HAHA . Saya spent tyme ntok blog sya . Tak kacau org lah . Ehemm , back to the topic . Oke , rambut . Saya cuma nak bgitau yang rambut saya dah panjangg ! Apakah ? Saya ni sakaii sikedd , sblom ni NEVER simpan rambut panjang sbb tulahh jakun semacam .

      Saya just pnah simpan rambut paras bahu aje . Asal panjang , mula lah nak mintak potong . Mikahh ! HAHA . Tak biasalah sy simpan rambut panjang , dr kecik lagi rambut macam lelaki . Sbb sy ni budak asrama jgk waktu tu . Kat asrama tu sy malas nak sikat dan ikat rambut ndah . Kalau kat rumah tu takpalahh , ada mum nk sikat and ikat rambut . Ye dakk ? Biasalahh , anak mum . Tahun 2010 dulu , tyme form 1 saya pnah simpan rambut panjang lah sikit dpd bahu . Taklah paras bahu sangat pun . Tapi saya terpaksa potong sbb waktu tu nak puasa . Rambut saya tyme tu dye merahh lagi . Oh mat ganjaa ! . Mum saya punyalah marah sbb nmpak tak senonoh sungguh saya waktu itu . So , dengan hati rela sy suruh org potong pendek sependeknya . Botak ? Takdelah sampai botak . Tak nampak cam pompuan lgi sy nanti . Lagilah kena sekehh ngan mum . Manalah dia nak suka kalau olah anak dia mcm ni .

     Dah berambut pendek tu pulak . Punya banyaklah org kata saya ni tomboii . Hahh ! ( lagak memegang pipi sambil menjerit ) . Takdalah sy ni tomboii . Tomboii pencen adelah sbb tahun 5,6 tu sy mmg cenggitu . Masa kecik bahh . Mana nak tahu salah ke dakk ? . Dah tu , masa raya tu rambut pun lg still pendek . Pertumbuhan terbantut . Lambat sangat nak panjang ! Sedara mara pulak kata ' ish , dah mcm laki aku tengok ! ' ada yg kata ' ni laki ke pompuan ? ' . Sabar jelahh !
     ' menangis hati ini , ku juga bersimpati ... '   ' aku redhaaa.. '
Ywerr ! Siap nyanyi bagai lagi . Ada back up singer . Sy sembunyik lam bilik jelah g . Kalau kuar pun bertudung . Mmg salah sy lah jugak punn . Hah ! Ngaku jugak . Sbb masa tu cara pmakaian pun mak aihh ! Dengan baju tshirt and sluar jeans ketatt . Belum sampai seru lagi masa tu . Ish3 ! Terrible me .

     Udahlahh tu . Hari ni saya dah jd baik dah . Baiklah sangat ! HEHE . Kiralah tu kann ? Okelahh , nak main game ni . Choww lu . Gudbaii .

No comments:

Post a Comment